Voor een mooie organisatie in Rotterdam zij wij op zoek naar een Credit Control Specialist. In deze rol word je onderdeel van een team van 3 collega’s die nauw samenwerken met ieder hun eigen expertise. Het gaat om een office/ remote functie waarbij je 3 dagen vanuit kantoor werkzaam bent en 2 dagen vanuit huis.
Wat jou bijzonder aanspreekt in de rol van Credit Control specialist is de verantwoordelijkheid voor het beheren van het betaalgedrag van klanten. Jouw nieuwsgierigheid en vastberadenheid om zaken uit te zoeken, in combinatie met mijn ervaring in communicatie, stellen je in staat om effectief te schakelen met niet- of laat betalende klanten. Het bespreekbaar maken van gevoelige onderwerpen, zoals problematische schulden, zie je als een uitdaging die je met respect en tact benaderd.
Jouw sterke communicatieve vaardigheden stellen je in staat om heldere uitleg te geven en complexe zaken op een begrijpelijke manier toe te lichten. Je geniet ervan om binnen de tijd van een gemiddeld telefoongesprek tot constructieve oplossingen te komen. Het vastleggen van de administratieve afhandeling gebeurt bij jou altijd nauwkeurig en gestructureerd.
Bovendien ben je bereid en in staat om het klantenservice team te ondersteunen als back-up, waarbij je inkomende telefoontjes beantwoord en e-mails van klanten afhandel. Je gelooft dat jouw enthousiasme voor het begrijpen van complexe financiële situaties en jouw vermogen om op een empathische manier met klanten om te gaan, waardevolle bijdragen zullen leveren aan het verbeteren van het betaalgedrag van debiteuren en het handhaven van een gezonde kredietportefeuille.
Jouw kerntaken:
- Zorg dragen dat vragen van klanten tijdig worden beantwoord;
- Dagelijks klanten benaderen voor betalingen en betalingsregelingen;
- Bij betalingsachterstanden de achterliggende reden achterhalen;
- Indien nodig, ben je de schakel met het incassobureau waarmee je contact onderhoudt.
- Je zorgt dat de administratie up to date is m.b.t. betaalachterstanden.
- Je zoekt samen met de klant naar oplossingen om de betalingsachterstand teniet te doen.
- Je schakelt snel tussen diverse werkzaamheden.
- Klaarstaan voor je teamleden.
Jouw vaardigheden:
- Je hebt goede administratieve vaardigheden
- Je bent nauwkeurig
- Je kunt goed omgaan met druk en stress, en je bent gefocust op het behalen van resultaat
- Je bent klantgericht en beschikt over goed analytisch vermogen
- Je levert proactief een bijdrage aan de verbetering van de werkwijze binnen debiteurenbeheer
- Daarnaast voel je je verantwoordelijk voor je werk en ben je collegiaal
- Je bent in staat om te schakelen tussen diverse werkzaamheden onder een hoge werkdruk.
Jouw profiel:
- Minimaal MBO 4 werk- en denkniveau
- Affiniteit met telefonische klantenservice
- Uitstekende beheersing van het Nederlands (in woord en geschrift)
- Voldoende beheersing van het Engels omdat je op momenten ook met Engelse collega’s werkt
- Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer, heeft een pré
Aanbod:
- Een competitief salaris.
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Een veelzijdige office – remote functie in een gedreven team.
- Mogelijkheden voor professionele groei en ontwikkeling.
- Een stimulerende en ondersteunende werkomgeving.
Herken jij jezelf in deze vacature? Mail of app jouw C.V. zodat we de vacature kunnen bespreken!